We spelen een spel vanavond!

Ok ik geef het toe eigenlijk speelde we spelletjes op de middag. Mijn twee schatten waren zo zenuwachtig om naar de kinderboerderij te gaan dat het mij wel een goed idee leek om spelletjes te gaan spelen.
Spelletjes spelen kan ik trouwens misschien ook wel een hobby noemen van mij.
Het was wel een hele uitdaging om op hun niveau mee te spelen (lees : AAAH als ik dat en dat doe ben ik gewonnen maar dat is zo triest voor hen... ;) )

Ik vind het vaak een hele uitdaging om leuke spelletjes te vinden die dus leuk zijn voor zowel de kleintjes als de groten.
Dus hierbij mijn mini uitleg en mening over twee spelletjes misschien bent u er wat mee ;)

Gewoon geweldig!
Bij dit spel heb je Boris de beer die honing verzamelt, de spelers moeten helpen deze honing te verzamelen.
Tijdens dit spel zijn de kinderen onbewust bezig met tellen , kleuren, links en rechts (bij de moeilijkere versie komen er opdrachten als zet met je linkerhand Boris 2 tegels verder,...)
Ons Lara en Kira vonden het een leuk spelletje (zij zijn 6 en 8) maar ik denk dat ik het ook eens ga meenemen naar mijn klas. Weer een leuke manier om de kleuren te oefenen ;) en uiteraard het tellen niet vergeten ;)




Carcasonne Junior

Carcasonne (de gewone versie dan) is al jaren een van men favoriete spelletjes. Toen ik een tijd geleden dus een pleegkindje had inwonen besloot ik heel snel Carcasonne junior te kopen ;)
Het is echt wel de hele hele basis versie van het spelletje. Kort gezegd je moet wegen bouwen en op de wegen zie je ventjes lopen.
Wanneer een weg is afgebouwd mag jij op alle ventjes in jouw kleur een pion zetten.
Uiteraard is dus het doel zo snel mogelijk al je pionnen kwijt zijn.
Ik denk dat mijn twee prutsemiekes dit spelletje het leukst vonden .


Veel speelplezier!!!
Zijn jullie ook zo gek op spelletjes spelen ??

Reacties

Populaire posts van deze blog

Primrose

Herbruikbare groentenzakjes... de tutorial!!

Team Jurgen allemaal winnaars!!